sobota, 14 grudnia 2013

TUTORIAL "świąteczne gwiazdki"

 Od jakiegoś czasu można go znaleźć na blogu http://che-lil.blogspot.com/
jego autorką jestem ja ;) czyli - lil :):):):) Dziś tutek zawita też tutaj :)

*******************
 
To mój pierwszy i mam nadzieję nie ostatni tutorial w życiu :)
ale chciałabym się z wami podzielić pomysłem na 
świąteczne ozdoby mikołajkowe. Ozdoby te są bardzo lekkie :)

Co będzie Nam potrzebne :

  •  Fimo air Basic - kolor biały - dostępny w empikach - cena ok. 15zł
  •  farbki - w moim przypadku złota i czerwona
  •  pędzelki 
  •  jakiś rysik - może być np. wykałaczka  
  •  coś do zrobienia dziurek
  •  wałek
  •  foremki do ciastek


1. Jakże oczywisty :) musimy rozwałkować fimo na placek grubości mniej więcej 5mm. 
Ja dziele kostkę na mniejsze kawałki a resztę zawijam w foliowy woreczek żeby nie wysychało zbyt szybko.
Z placka wycinamy foremkami pożądane kształty. Palcem można przetrzeć brzegi wycinanek, żeby były gładkie, później po wyschnięciu można je też oszlifować.


2. Rysikiem rysujemy na wyciętych formach jakby żłobiony "szkic". Ja wybrałam różne kształty przypominające padające z nieba śnieżki. Starałam się przy tym, żeby żadna się nie powtórzyła :)
Na tym etapie trzeba także wyciąć dziurki do założenia sznureczka. Później może być z tym problem. 


3. Zdejmujemy z blatu i układamy na gazecie do wyschnięcia. Żeby się nie odkształciły dobrze jest położyć na nich coś płaskiego niezbyt ciężkiego np. książkę. 

4. Wyschnięte kształty można oszlifować kawałkiem papieru ściernego lub starym pilnikiem do paznokci - jeśli jest taka potrzeba. Następnie wcześniej wyżłobione rysunki malujemy farbkami według uznania. Po wyschnięciu farbek lakierujemy całość przeźroczystym lakierem do drewna, żeby ładnie się błyszczało. W przypadku mojego lakieru biały kolor glinki lekko się zażółcił :/ Nie jest to mocno widoczne ale perfekcjonistom może przeszkadzać więc możecie ewentualnie wybrać do lakierowania lakier do paznokci.


5. Pora zawieszki wyposażyć w sznureczek i jeśli nie zostają u Was można je też ładnie zapakować dodając do woreczków kolorowe wstążki pasujące do wybranych przez Was farbek. 

Mam nadzieję, że pomysł się podoba i nie pozostaje mi nic 
innego jak życzyć Wam dobrej zabawy przy wycinaniu :)

2 komentarze:

dziękujemy, że jesteś z nami :) - DT PC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...